El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) expressa el seu agraïment a les persones que des de les institucions, associacions i empreses han estat parts interessades en l'esdevenir corporatiu de 2023. Amb elles compartim l’emocionant ruta cap a la innovació i la sostenibilitat en aquesta àrea empresarial.

Propòsits

Jaume Collboni

Vull destacar la capacitat d'anticipació del Consorci a les tendències més innovadores de l’economia, imprescindible per garantir oportunitats i progrés a les noves generacions.

Jaume Collboni,
Alcalde de Barcelona i President del Plenari del CZFB
Pere Navarro

La Zona Franca és un gran connector entre entorns que abans no confluïen, que aterra projectes pràctics i hibrida tecnologies. Som la fàbrica de noves oportunitats 4.0 que segueix el pas vertiginós dels canvis tecnològics que es donen a tot el món.

Pere Navarro,
Delegat especial de l’Estat al CZFB

A la Zona Franca treballem perquè les coses passin

Anticipant el futur des de 1916

Més d’un segle sent un agent actiu que dinamitza l’economia, el talent i la innovació. Ens recolzem en aquesta experiència evolutiva per fer el salt cap a la indústria 4.0.

Construïm aliances per al progrés

Comptem amb una sòlida xarxa d’agents públics i privats, establint aliances amb les principals entitats socials del nostre entorn.

Contribuïm a la projecció de Barcelona

Volem que els agents econòmics internacionals descobreixin l’actiu estratègic global que ofereix la nostra regió metropolitana.

La sostenibilitat és la nostra estratègia

L’ Agenda 2030 marca estratègicament la nostra activitat en orientar els compromisos que hem d’assolir quant a l’entorn social, mediambiental i econòmic.

Defensem un entorn de treball equitatiu

Estem implicats en fomentar la igualtat de gènere i d’oportunitats al món laboral, per això ens esforcem en visibilitzar la dona a l'entorn industrial.

Potenciem el talent

És imprescindible potenciar la formació i cultivar el talent per a la competitivitat de les nostres empreses i la nostra societat. L’obertura a nous sectors, la formació per al canvi, la incubació d’empreses emergents i la seva visibilització en esdeveniments són aspectes claus per fer-ho.

El Consorci de la Zona Franca és un soci imprescindible en l’estratègia urbana i econòmica de Barcelona i una destacada eina de servei públic per al conjunt del país. La seva contribució ha estat i és fonamental per afrontar els reptes econòmics de Barcelona com a capital digital indiscutible d’Espanya i l’epicentre digital del sud d’Europa.

Al llarg dels seus 107 anys d’història, el Consorci ha estat referent de sostenibilitat econòmica, social i mediambiental, i ha reforçat el model Barcelona gràcies a la seva capacitat de teixir aliances público-privades, d’arribar a acords i de cooperar amb altres administracions.

Per un costat, és un motor de la innovació, amb la creació d'incubadores d'empreses emergents en els àmbits de la logística 4.0 i la impressió 3D, de la transformació de la indústria 4.0 i de la connexió de tots els sectors que formen part de la nova economia. D’una altra banda, té un paper destacat el fet de ser punt de trobada de sectors com el logístic, i promotor de nous congressos i esdeveniments internacionals com el BNEW. Sense oblidar la gestió que fa de l'extens territori industrial de la Zona Franca o el seu paper a l’hora de facilitar l'acord per a la reindustrialització dels terrenys de Nissan.

El Consorci, a més, s’anticipa a les tendències més innovadores de l’economia, imprescindible per garantir oportunitats i progrés a les noves generacions. S’ha convertit en l’entitat més preparada per gestionar els nous centres tecnològics com és el cas del DFactory Barcelona, un ambiciós projecte que és un referent internacional.

Són múltiples els exemples que demostren el compromís social de la Zona Franca, ja sigui a través d’iniciatives per aconseguir una societat més igualitària, exercint de sandbox de la nova mobilitat, o com a àrea de proves per impulsar nous mix energètics, de manufactura avançada i economia circular, que ens permetin progressar cap a una economia més descarbonitzada.

El Consorci té en marxa nombrosos projectes de futur, entre els quals destaca el desenvolupament de la segona fase del DFactory Barcelona, que revolucionarà el perfil productiu de la nostra ciutat, atraient empreses internacionals de la indústria 4.0 i amb l’experiència de crear 5.000 llocs de treball, en la seva majoria tecnològics, i compromesos amb la producció sostenible i el respecte mediambiental.

No hi ha cap dubte del paper tan important que desenvolupa el Consorci de la Zona Franca perquè Barcelona generi progrés compartit i noves oportunitats per a joves, emprenedors i empreses, abans impensables i ara ja imprescindibles.

Gràcies a totes les persones que ho fan possible.

Jaume Collboni,
Alcalde de Barcelona i President del Plenari del CZFB